Fristads Kansas, störst i arbetskläder i Sverige och Europa, är ny officiell partner till SHL. Samarbetet innebär bland annat att Fristads Kansas varumärke kommer att exponeras i SHL:s tekningscirklar på isen samt på pressväggarna i SHL-arenorna.
– Sedan 1925 har vi med våra arbetskläder varit med när folkhemmet och det moderna Sverige byggts. Vårt varumärke hör till de mest folkkära. Att nu långsiktigt främja en stor och djupt populär folksport stämmer perfekt för oss, säger Fredrik Claesson, ansvarig för Fristads Kansas marknadsföring och produktutveckling globalt.
Samarbetet innebär bland annat att Fristads Kansas varumärke kommer att exponeras i SHL:s tekningscirklar på isen samt på pressväggarna i SHL-arenorna. Dessutom kommer Fristads Kansas att ha en mobil träffpunkt, Fristads Kansas corner, i arenorna.
Redan tidigare har Fristads Kansas varit huvudpresentatör av SHL i TV-kanalerna C More och TV4. Den satsningen går nu vidare i samklang med partnerskapet med SHL.
– Oavsett om hockeyälskare ser matcher på arenan eller hemma i TV-soffan kommer de att uppleva Fristads Kansas närvaro. Satsningen på ishockey och samarbetet med SHL är långsiktigt, säger Fredrik Claesson.
– Det är mycket glädjande att Fristads Kansas med sitt kända och välrenommerade varumärke väljer att samarbeta med SHL, säger Ulf Rönnmark, marknadschef SHL.